اطلاعیه : فرصت محدود برای استفاده از تخفیف و هدیه دوره آموزشی افزایش عزت نفس

داستان آموزنده 4 - عزت نفس جیم گوینده رادیو

نویسنده: ندیم ناظمی تاریخ : ۱۴۰۲/۰۷/۱۵ دسته بندی : داستان آموزنده

جیم تمام عمرش را در یک ایستگاه رادیویی کار میکرد. او مجری سرشناس و معروف برنامه های رادیویی بود. همه دوستان و هم دانشگاه‌هایش او را با یک ویژگی می‌شناختند: اگر روی آنتن باشد، همیشه کت و شلوار و کراوات می‌پوشد
آنها به او می خندیدند و میگفتند : "هیچ کس هرگز تو را نمی بیند، چرا اینطور لباس می پوشی؟"، اما او همیشه آن را به شوخی تبدیل می کرد.
یک روز از جیم دعوت شد تا در تلویزیون ظاهر شود. برنامه ای به قدیمی ترین کارمندان رادیو اختصاص داشت. برای اولین بار مردمی که او را فقط با صدایش می شناختند او را می دیدند. قبل از ضبط برنامه، کارگردان پیش جیم آمد و پرسید:
– معمولاً به موقع می‌رسید، اما امروز 10 دقیقه تأخیر داشتید ، چرا؟
جیم پاسخ داد: من لباس پوشیده بودم ولی در آخرین لحظه فهمیدم که جوراب جدیدی ندارم. برای اولین بار به تلویزیون دعوت شدم و فکر کردم پوشیدن جوراب تمیز کافی نیست و باید جوراب هایم نو باشد. بنابراین برای جوراب به فروشگاه رفتم.
کارگردان تعجب کرد و گفت : اما چرا به جوراب جدید نیاز دارید؟ شما می توانستید بدون جوراب بیایید، زیرا ما از شما فقط در نمای نزدیک، بالای کمر فیلم می گیریم.
اگر بخواهم کامل و حرفه ای ظاهر شوم ، باید در همه چیز احساس بی عیب بودن کنم، از پیراهن شروع می کنم و با خودکار در جیبم تمام می کنم. و اگر جوراب های من سوراخ داشته باشد یا کفش هایم کثیف باشد، دیگر بی عیب نیستم و نمیتوانم بهترین حس را انتقال دهم 

نتیجه گیری از داستان جیم گوینده رادیو : 
برای افزایش عزت نفس باید سعی کنیم بهترین ظاهر را داشته باشیم ، به این معنی که هر چقدر روی ظاهرمان کار کنیم اعتماد به نفسمان بیشتر میشود و اگر به ظاهرمان بی توجه باشیم عزت نفسمان کاهش می یابد . ظاهر و عزت نفس رابطه ی مستقیمی با هم دارند . البته به این معنی نیست که اگر ظاهرمان بد باشد کلا اعتماد به نفس نداریم ، بلکه به این معنی است که ظاهر اعتماد به نفس را افزایش میدهد .
مثالی که همیشه در این موارد به ذهنم میرسد افرادی است که زندانی هستند ، زندانی ها را با یک لباس سطح پایین به دادگاه ها و زندان ها میبرند که غرور و عزت نفسشان را تخریب کنند و بهتر بتوانند آنها را کنترل کنند 

برای اطلاعات بیشتر و استفاده از آگاهی های بیشتر دوره آموزشی افزایش عزت نفس را تهیه کنید و تمرین هایش را انجام دهید
صفحه ی دوره آموزشی افزایش عزت نفس

نظرات کاربران
متن نظر : قبل از ثبت نظر وارد شوید یا ثبت نام کنید
!

لطفا قبل از ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید

در سایت عضو شوید و از آموزش ها، مقالات و محصولات استفاده کنید
پشتیبانی سایت فقط به صورت پیامک به شماره 09107644537
پیشنهادات و انتقاداتتان در مورد سایت را هم به همین شماره پیامک یا واتس آپ کنید

عضویت در خبرنامه

نماد های اعتماد
پشتیبانی در سرور های بلوهاست با ترافیک نیم بها